Stress

På mitt jobb har vi regelbundna medarbetarsamtal. I höstas fick vi skriva en sak på ett papper, som vi sen la i ett privat kuvert (endast till för oss själva att läsa senare) för förvaring och nu under vårens medarbetarsamtal fick vi tillbaka våra kuvert för att läsa vad vi skrivit. Lagom tid så där för att glömma bort att man ens gjort det. 
 
Fågan löd: Vad kan Du göra för att förbättra ditt fysiska och psykiska välbefinnande?
Och här är mitt svar: Sluta stressa och känna mig stressad. Börja träna ordentligt och äta rätt. Sluta gå med på att göra saker som inte känns rätt eller som jag vet inte kommer att ge mig något - såvida det inte gäller arbetet eller skolan. Kämpa mer med skolarbetet.
 
Oj vad jag hade mycket i tankarna. Men dagen jag fick öppna kuvertet och läsa var en dag då jag hade failat på exakt alla punkter jag tog upp. Idag kan jag dock säga att jag i alla fall lyckats med de två sista. Alltid nåt. 
 
Kämpar.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0