Det närmar sig nu

Jag tänkte att jag skulle berätta något väldigt positivt för en gång skull. 
I torsdags hade jag en sån där dag där man kommer över en tröskel och plötsligt så faller en massa lösa bitar i ens liv på plats. Som ett pussel. 
 
Jag hade bokat in ett möte med min studievägledare i hopp om att få hjälp med att pussla ihop min utbildning så att jag blir klar på snabbast möjliga sätt. Och att den ska bli bra då också. Innan mötet var jag så sjukt nervös. Alltså sjukt! Jag har varit lite smått rädd för att gå dit på sista tiden då det känts som att det varit lite luddigt i mina studier och kurser med mera. Så jag hade väntat mig ett väldans pusslande i det hela.
 
MEN jag gick dit. Satte mig ner. Berättade vad jag ville. Hon frågade bara om jag läst alla kurser på SU eller inte. Sen gick hon in i en databas och printade ut hela mitt studieliv. Och vips sa det så satte hon igång med att räkna, och räkna, och räkna. Sen strök hon med överstrykningspennor i två olika färger. "De här kurserna tycker jag att vi stoppar in i din kandidat och de här kurserna tycker jag att vi stoppar in i din master sen". Vips så kom hon fram till att jag redan har tagit alla nödvändiga poäng för en kandidat. Det enda jag behöver göra är att ta tag i mina tre rester jag har och kandidatarbetet. "Du har till och med för mycket poäng, men dessa 30 poängen tar vi och stoppar in i din master sen, så det gör inget". När hon var klar med allt räknande och kommit fram till vad jag hade kvar så tog hon fram pappret på vilka kurser man kan söka och strök under en masterkurs i höst och så det självständiga arbetet. Dessa två kurser skulle jag alltså prompt söka. 
 
Snacka om lättnad när jag gick ifrån mötet. På 30 minuter fixade hon det som jag trodde skulle bli ett väldans pussel hur lätt som helst. Och jag gick därifrån med vetskapen om att jag kommer att kunna bli klar med min utbildning betydligt tidigare än jag trodde! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0